onsdag 21 juli 2010

Gaming our lives away?

Hamnade av en slump på Tuben och filmen The Only Thing I Know. Inte vet jag vad jag Googlade på - för jag googlar mest hela dagarna där jag sitter som en hösäck i min soffa. (Jag ska ut och cykla idag - har precis flyttat till Sthlm och ska undersöka omgivningarna. Försöker bara peka på att jag inte är helt förslappad;) MEN, i alla fall - på tal om den The Net-generation/ Y-generation... tycker jag denna passar in i sammanhanget och är intressant. När du sett den missa in heller att slänga en bläng på detta blogginlägg som kommenterar filmen. Kommentarerna på tuben är iof också intressanta att läsa :)
 

För övrigt så läste jag artikeln Orädda Robyn DN häromdagen där de i texten refererade till en kommentar på YouTube. Är inte det lite häftigt - den lilla människan hamnar i ett större sammanhang och får tycka till (utan att det var meningen) i en stor dagstidning. Sådant hade ju varit omöjligt förut. Förr i tiden:
- Ska vi gå ut på stan och se vad fröken vanlig-Svensson har att säga om Robyns insatser på nya plattan?
Näe, skulle nog inte vara så troligt att det hade hänt. Numera kan det alltså se ut såhär:
När det färdiga resultatet läggs ut på Youtube skriver signaturen ”skrabban60” i kommentatorfältet: ”Jag blir hög på hennes sound. Ingen kan förmedla smärta i en röst så bra som hon.”

Till sist. En ny site som jag upptäckte idag när jag Gogglade och YouTubade (härligt att verba, eller hur ;) Yobi.tv skapar nya webb-kändisar genom diverse kreativa tävlingar. Checka in! :)

2 kommentarer:

  1. Riktigt spännande med tanken om "den lilla människan i den stora världen"! :)

    Undrar om den personen vet om att han/hon är med i DN nu? Det måste också vara spännande för artisterna att kunna få en direkt kommunikation med publiken. Något att använda sig av i skolan? På musiklektionerna får eleverna skapa egna musikvideos som läggs upp på Youtube och kommenteras t.e.x.

    SvaraRadera
  2. Eller hur, perfekt för att få in fler ämnen och jobba tematiskt kanske? :)

    Jag tycker det roligaste med artiklar och Youtube och alla andra siter där saker publiceras är just kommentarerna - det är ju dessa som breddar utbudet. Att får veta vad alla vi (alla som bara är vanliga soffhängisar;) tycker :)

    SvaraRadera

Get your own avatar at meez.com :)

Meez 3D avatar avatars games