måndag 15 februari 2010

Chatroulette

Har precis stött på en artikel på Guardian.co.uk om chatroulette :) Har inte vågat pröva det ännu, men själva grejjen är den att man loggar in sig och sen slumpas man fram till någon person som också är pratsugen. Det enda som krävs är en webbkamera. Tjänsten har funnits sedan november... men för mig är den ny :)
Verkar inte vara internets oskyldigaste plats precis, av artiklarna att döma...

Artiklarna: 

Online voyeurs flock to the random thrills of Chatroulette




3 kommentarer:

  1. Det hör man ju nästan på namnet, roulette, att det inte är oskyldigt. Eller är det för att jag direkt tänker på rysk roulette? Måste säga att jag är mycket skeptisk till såna platser och vill inte prova det! Tyvärr drar den nog till sig en hel del yngre - inget bra! :(

    SvaraRadera
  2. Hmm, det är nog så. Som en dagens heta linjen... fast med bild. Så är det ju med internet, allt finns här precis som IRL. Jag ska nog prova det ändå, så jag får bilda mig en egen uppfattning om det.

    Det känns lite skrämmande att inte veta vart/hos vem man hamnar! :S

    SvaraRadera

Get your own avatar at meez.com :)

Meez 3D avatar avatars games