lördag 13 februari 2010

Flattr

Surfade in på Camillas KTH-blogg och snubblade över ett nytt fenomen: Flattr (en kombo av flatter och flat rate). 

Genom Flattr kan man "smickra" andra bloggare som man tycker gör ett bra jobb, genom att skänka dem lite kosing. Genom en insättning, i dagsläget minst 2 Euro i månaden, kan jag välja att "flattra" några bloggare jag gillar. Flattrar jag fyra stycken på en månad och har satt in 2 Euro får de då månaden är slut 50 cent av mig. Tanken är att tjänsten inte ska kosta för mycket pengar, då den inte kommer att bli poppis, utan istället ska alla känna att de kan ge lite - alla bäckar små ... osv. 

Jag tycker det låter som en bra idé och har ställt mig på kö för att få tillgång till ett Flattr-konto. Är du med sugen? - Du hittar Flattr Beta här.

Läs mer om Peter Sunde och Flattr här.



1 kommentar:

  1. Hej Lisa!
    Då svarar jag dig här! Kul att du till slut bestämde dig för att tycka om Igelkottens elegans. Fast egentligen får du ju tycka precis vad som helst - smaken är så olika. I vilket fall som helst vill jag än en gång säga att din blogg är så fin och inspirerande att läsa. Jag är faktiskt lite "såld" på bloggar just nu. Gillar det mera än Facebook egentligen. Det ger mera utrymme och uppmuntrar till kreativitet. Det är bara tiden som sätter stopp. Tid, tid, tid - det blir inte så mycket tid till bokläsning :(. Jag har precis påbörjat "Ett annat liv" av P-O Enquist, men den har du säkert redan läst. Så läser jag Från wikis till mattefilmer också.Om någon vecka ska vi åka skidor, jag hoppas att jag orkar med några sidor på kvällarna då...
    Kul med din lilla tågfilm :) Det är inte ofta man pratar om tåg och ler, men nu gör jag det för jag tänker på din film :)
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera

Get your own avatar at meez.com :)

Meez 3D avatar avatars games