torsdag 4 februari 2010

Flickr

Motala


Bild: diesmali

Har laddat upp min första bild på Flickr, länken till monstret har ni här. Annars befinner jag mig i Motala (därav bilden ovanför), lite trötter och borde väl sova snart. Blev dock lite stressad när termometern på kursens startsida lyste, inte ens gul, utan röd! Tänkte att jag har ju faktiskt gått igenom nästan allt på Web. 2.0 nu, så jag kan väl lika gärna skriva av mig om mina erfarenheter.

Jag gillar verkligen Flickr, snygga, roliga, vackra, ytliga, djupa - MÅNGA bilder av alla dess slag! :) Passar jättebra i undervisningen om man ska göra något bildspel eller "besöka" någon plats. Nu är jag inte hemma alls på Google Earth, så detta kanske framstår som puckat. Men! Om man skulle ut och "besöka" världen. I engelskan till exempel. Ha ett projektarbete där eleverna ska planera en resa. De bekantar sig med platsen och vandrar runt med Google Earth, efter att de samlar info om kultur, sevärdheter och det gamla vanliga. Semesterbilderna får de från Flickr :) Det är ju jättebra att allt är taggat: Stockholm, New York och Motala ovan. Vart vill du åka? You name it och snygga bilder dyker upp via Flickr. Hur bra som helst :) Tror jag ska genomföra det där "rese"-projektet med eleverna. De kanske kan hitta kuliga "semester"-videos också? Hihi! :)

Vad ska du använda Flickr till efter kursslut? För du kommer väl fortsätta, eller? Och när du ändå läst ända hit, lägg till mig som vän eller skicka något mess på Flickr så kan jag kolla in dina bilder med!

KRAM!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get your own avatar at meez.com :)

Meez 3D avatar avatars games