fredag 15 januari 2010

Nanoteknik: pyttesmått som gör STOR skillnad





Framtidens mobil: inbyggd i kläderna eller som armband? Tack vare nanotekniken verkar mobiltelefoner och annan teknisk utrustning kunna se ut och finnas lite var som helst där det passar, och inte passar heller för den delen, i framtiden. Vad innebär det för gemene man? Böjbara, okänsliga för smuts och genomskinliga med bättre batteritid, vågar man tro Nokia så kommer min (framtida, då jag inte köpt en ännu) iPhone som jag så gärna vill ha, nog inte vara så cool om bara fem år. I och för sig bör jag väl inte tro att den ska vara det heller - mobil byter man ju ganska ofta, mina har en förmåga att falla isär då de är ungefär 1 och ett halvt år gamla :( Hur ofta byter du mobil?

Är du intresserad av att läsa mer så hittade jag artikeln om Nokias Morph här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get your own avatar at meez.com :)

Meez 3D avatar avatars games