lördag 16 januari 2010

Om sökmotorer




och hur du bli bättre på att hantera dem. Hittade nyss Infosearcher som ger goda råd om hur man gör för att förbättra sina sökningar på Google och andra sökmotorer. Följder du denna länk så kommer du direkt till sidan med tips och trix, samt matnyttiga siter för inlärning. Högst upp på sidan finns en Powerpointpresentation, som jag tyckte verkade bra efter ha gått igenom den lite snabbt.


Jag känner mig för övrigt helt yr i skallen efter att ha börjat på kursen. Det finns så många bra länkar som i sin tur länkar vidare till intressanta sidor och program. Det finns så mycket jag vill lära mig, ofta slutar det med att jag får ta ett rejält tag om bordsskivan och intyga mig själv om att det ger sig efterhand. Jag kan inte lära mig allt på en och samma gång. Och att lära sig ALLT förresten, det kan ju ingen. Det är sant som det är sagt:
Ju mer du vet, desto mer vet du att du inte vet.
Har i veckan tagit tag i att lära mig om RSS, nu vet jag lite om det. Försöker fortfarande få in vissa prenumerationer i Google Reader, men vissa vill inte stanna kvar. Får se om jag luskar ut hur man gör. Är du expert eller har någorlunda koll? - Feel free to share your knowledge, I want to learn ;)

16:35 ... 5 minuter senare kom jag till insikt och fixade prenumerationen som hade jäklats och fick in den i Google Reader :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Get your own avatar at meez.com :)

Meez 3D avatar avatars games